de zevende stage week

3 juli 2018 - Athene, Griekenland

De zevende stageweek

Omdat ik de 6de week in Nederland eigenlijk niks heb beleefd slaan we die gewoon lekker over en gaan we verder bij week 7.

Het is zover we mogen naar Griekeland!! Maandag morgen vroeg ging het wekkertje om 4 uur s ochtends ging ik samen met moeders naar het vliegveld toe.  Ik ging om kwart voor 7 de lucht in en landde rond een uurtje op 11 s ochtends waar Jo (stagebegeleider uit Engeland) me op stond te wachten om me mee te nemen naar de CC in Athene en me appartement te laten zien. Toen we bij het bedrijf kwamen stelde Jo me aan iedereen voor en werden gelijk de eerste planningen al besproken. Bij het bedrijf wonen veel mensen dicht bij het strand dus na het werk kan ik met hun mee rijden naar het strand en terug met de taxi. Omdat ik geen word Grieks spreek en veel taxichauffeurs geen Engels spreken heb ik de belangrijke plaatsen in het Grieks laten opschrijven zodat ik altijd toch op de bestemming kom.

Na het eerste nachtje slapen begon dan mijn stage in Athene mocht me s’ ochtends om 6 uur melden op kantoor om eigenlijk precies hetzelfde te doen als in Engeland een brochure maken voor de afdeling sundries. De eerste 2 dagen ging ik beetje opzoek wat er allemaal te doen was in de buurt zoals boodschappen doen beetje kijken wat kan je hier allemaal doen etc.

En omdat het leuk was en lekker weer is vloog de tijd voorbij en was het alweer donderdag. Een collega nam me mee naar het strand dus heb daar heerlijk van 4 tot 8 genoten maar toen kwam het ik moest naar huis. De taxi’s hier zijn de grootste naaiers want ze dachten laten meneer van der Lans even een extra tour geven zodat ik 30 min langer in de taxi zat. Maar toen ik mijn navigatie erbij pakte snapte die ook wel dat ik hem door had en uiteindelijk 30 minuten later was ik terug.

Omdat er iemand was van ongeveer mijn leeftijd met dezelfde interesses en zijn broertje was mijn leeftijd en ook dezelfde interesse dus zijn we van het weekend met elkaar op stap geweest. Zaterdag begin van de middag zijn we naar een supermooi strandje geweest waar zijn wezen rotspringen. Nadat we terugkwamen van dagje strand gingen we ons opfrissen om s’ avonds het nachtleven van Athene te beleven. Begonnen in een cafeetje met vrienden van hun om even lekker op te warmen en toen gingen we door naar de nachtclubs om lekker te genieten van de muziek en de lekkere drankjes. Na de superleuke avond werd ik zondag middag bijna helemaal fris wakker maar ik had zin in de nieuwe dag omdat we vandaag cultuur gingen snuiven in Akropolis. Dat was zo mooi en gaaf om te zien omdat we later gingen zag je heel de stad in met zonsondergang supermooi beeld om te zien.

En zo vloog mijn eerste week in Athene voorbij en wat een gave tijd is het !!!!

Groetjes uit Athene

1. JAN EN JOKE VAN DER LANS:
    3 juli 2018
    Leuk om je verslagen weer te lezen.
    Al zijn er ook weer dingen en gebeurtenissen heel belangrijk om de mensen met wie je om gaat beter te leren kennen. Het is dan heel belangrijk je zelf te zijn en dat te doen wat voor jou goed is.
    SUCCES.
    GR JANJOKE VAN DER LANS.
  2. Wietske:
    Wat een belevenis weer!!
    Vol nieuwe ervaringen bijna klaar.
    Op naar de afronding van een geweldige stage.
    Je had vast van te voren niet durven dromen dat je dit allemaal zou beleven.
    Gaaf hoor!!!
  3. Marie-Anne:
    3 juli 2018
    Wouw Kev, dit klink echt alsof je het prima naar je zin hebt. Wat een mooi avontuur en prachtige leerervaring op straks op terug te kijken. Je kunt trots zijn op jezelf!
  4. Nicolle Drost:
    4 juli 2018
    Kevin wat een prachtig verslag typ jij! Wat een gave stad he Athene? We hebben zoveel te danken aan deze stad!! Kevin τι ωραία εμπειρία στον άνθρωπο της Αθήνας! (succes met je Grieks he?)
    groet vanuit een warm Woerden!
  5. Annemieke:
    6 juli 2018
    Ha Kevin,
    Top stage en geweldig gedaan!
    PS kun je de filmpjes 'anders' versturen, we kunnen ze niet bekijken :-(
  6. Jos van der Valk:
    9 juli 2018
    Hoi Kevin leuke verslagen. Wat mooi dat je in twee landen stage kan lopen, wie kan dat zeggen?