de derde stageweek

4 juni 2018 - Enfield, Verenigd Koninkrijk

De Derde stageweek.

Het avontuur in mijn eentje begint dan op het stagebedrijf. Maar ik had er zin in en vond het een mooi avontuur om te zien red ik het ook in me eentje en kan ik goed communiceren zonder mijn helpende hand Brian.

Mijn stageweek begon deze week pas dinsdag omdat heel Engeland een vrije dag had op maandag. Dinsdag 5.00 waren weer op het bedrijf om te starten met mijn nieuwe opdracht. Jo vroeg aan mij of ik een dubbelzijdig A4tje wilden maken met wat informatie over farms uit Colombia, Ecuador, Israël, Kenia & Italië voor de klanten die het dan mee naar huis kunnen nemen en dan thuis het ook makkelijk even kunnen opzoeken. De informatie moest gaan over welk bedrijf het dan is wat ze telen en wat de leveringstijd is als klanten het bestellen op de webshop van VanVliet. Om mijn opdracht goed te voltooien en de juiste informatie op papier te krijgen kreeg ik de nummers van Angie uit Colombia & Diane uit Ecuador. Nadat ik contact met hun had gehad kreeg ik via de mail de informatie over de farms en keek ik op de webshop wat de leveringstijden zijn voor de landen. Voor de andere landen kreeg ik hulp van Jo en van de inkopers.

Het was ook een bijzondere week deze week. De reden daarvoor is omdat ik 18 word en mijn ouders me komen bezoeken donderdag tot zondag. En dan was het zover het is donderdag mijn verjaardag 😊.  Het voelde toch anders ook al wist je het is je verjaardag toch was het anders dan mijn andere verjaardag. Ik kwam s ochtends vroeg op het bedrijf om mijn opdracht te laten zien aan Jo wat ze ervan vond En ze vond hem goed gelukt. Toen vroeg ze of ik even mee wilden lopen naar de kantine en daar stonden alle werknemers en zongen voor happy birthday voor me en was er taart en cake en kreeg een mok met 18 erop. Super lief dat Jo dat allemaal had geregeld. Er was ook een speciaal iemand op het bedrijf de grote baas Sjaak van Vliet hij vroeg of ik bij het gesprek kwam zitten tussen hem en Jo. Ik heb een super gesprek gehad met hem zowel zakelijk als wat ik allemaal nu legaal mag doen in Londen. Toen het gesprek ten einde kwam kreeg ik eigenlijk mijn mooiste cadeau van het bedrijf. Jo vroeg aan mij of ik mee wilden naar Griekeland om daar 10 dagen voor stage wat marketing dingen optelossen. Ik zei gelijk jaa super gaaf en vond het een eer en een groot compliment dat ze me mee vroeg.

Helaas hadden mijn ouders en broertje 20 uur vertraging waardoor ze pas vrijdag rond 12 uur s ’middags op het bedrijf aankwamen. Maar dat mocht zeker de pret niet bederven. Nadat ik ze had rondgeleid op het bedrijf gingen we naar het huis waar ik slaap en gaf ze daar een korte rondleiding. Nadat we wat hadden gegeten gingen we richting Londen omdat Londen zo een grote stad is en het al wat later op de middag was bezochten we stad in 2 dagen. We gingen daarom vrijdag richting de Tower Bridge en bleven in dat gedeeld in Londen en aten we daar een pizza in de avond en daarna was er nog wat live muziek op een pleintje wat erg gezellig was en ik mijn eerste legale biertje dronk. En zo was de eerste dag alweer voorbij en hadden we veel zin in de volgende dag. Zaterdag gingen we naar Harrods, Londen Eye, big ben en andere mooie bezichtigingen En als klap op de vuurpijl gingen we als verassing naar de Lion King wat super mooi was. Toen was het alweer zondag  en gingen mijn ouders en mijn broertje weer terug naar huis jammer genoeg maar heb een super weekend met ze gehad!!

En zo vloog de derde week weer voorbij.

Groetjes uit Engeland

1. Nicolle Drost:
    4 juni 2018
    Kevin,ik wist het allang en nu bewijs het daar in Engeland nog eens! JE BENT EEN KANJER!
    Congratulations and many healthy years! voor jou. Wat tof dat je ouders en broer er waren. Wat een toffe stad is Londen he? Wat geweldig dat je de Lion King hebt gezien!! Het is zo tof om een musical daar te zien!
    En dan naar Griekenland, jemig Kevin wat een uitdaging!! Super.
    Dus ook nog een felicitatie in het Grieks:
    Συγχαρητήρια και πολλά υγιή χρόνια!
  2. Kevin van der Lans:
    4 juni 2018
    Hardstikke bedankt! Ja super gave stad Londen.
  3. Wietske:
    4 juni 2018
    Het was inderdaad een super leuk weekend Kevin, samen met elkaar.
    Wat zijn we trots op hoe je het doet in Engeland. En wat ontzettend gaaf dat je naar Athene mee mag!! Complimenten hoor!!!
  4. JAN EN JOKE VAN DER LANS:
    4 juni 2018
    Wij zijn weer blij om jou verslag te lezen en dat jij ook naar Griekeland gaat. Een stage om nooit te vergeten en goed dat je het met beide handen aanpakt en er voor gaat.