Tweede stageweek

De tweede stageweek

De tweede week is alweer aangebroken, na wat opstart problemen is alles nu geregeld en zijn we klaar om de rest van het avontuur voort te zetten met een goed gevoel. Omdat we het werk erg interessant vinden en de tijd snel gaat hebben we besloten om lange dagen te maken van zo een 10 uur per dag. Omdat er toch niet al te veel te doen is in de buurt voorkomen we zo verveling.

Omdat wij op een plek zaten waar je eigenlijk alleen met de trein of auto naar een stadje kan vroegen wij of de fietsen konden worden gebracht met de vrachtwagen en dat was geen probleem. Zo doende brachten onze vaders onze fietsen naar van Vliet op de veiling en gingen ze mee naar Engeland. Toen de fietsen binnen waren gekomen maakte we er gelijk gebruik van en gingen op de fiets onze boodschappen doen. Alleen we zijn en blijven jongens die toch liever niet al te veel inspanning leveren met fietsen ;) dus naar het dorpje gingen we de heuvel af en terug omhooggingen we met de trein met de fiets en boodschappen mee.

De werkweek ziet er deze week qua werk hetzelfde uit als vorige week. Alleen het verschil is we maken wat meer uren als vorige week maar gaan wel weer verder met brochure. Alleen toch kwam er een grote tegenslag Maandag vertelde Brian dat hij het niet meer trok vanwege heimwee. Daar baalde ik heel erg van en was er zeker even van streek van. Gelukkig bleef Brian tot vrijdag dat scheelde een hoop en moest ik nog maar een week alleen zijn tot dat mijn ouders langs kwamen. Dus zo doende hebben we tot donderdag gewerkt aan de brochure die ook af was op dat moment. Jo onze stagebegeleider vond hem goed en stuurde hem ook naar andere van Vliet cash en Carry’s en dat vonden wij een grote eer. En toen was het vrijdag ochtend en moesten we afscheid van elkaar en van ons gezamenlijke avontuur gaan nemen.

Omdat onze brochure af was kreeg ik een nieuwe opdracht waar ik de week erna aan kon beginnen. De opdracht houdt in dat ik farms moet opzoeken waar Van Vliet hun producten inkoopt uit Colombia, Ecuador, Kenya, Israël en Italië. Als ik de farms heb gevonden moet ik kijken wat ze telen en wat de leveringstijd is voor klanten. Dus als jij het maandag koop op de Webshop van Van Vliet hoelang het dan duurt tot dat het bij je thuis is. Daarvoor heb ik nummers gekregen van werknemers uit Colombia en Ecuador om hun informatie te vragen over de farms.

En toen was het weekend dat was toch een dingetje waar ik tegen op keek want het is toch anders of het grootste deel van de dag werken en dan eind van de middag thuiskomen, eten en slapen of dat je heel de dag eigenlijk alleen dan bent en niet veel te doen hebt. Maar het is gelukt ik heb de tijd ingevuld  met Netflix en sporten. En zo vloog de tweede week ook weer voorbij.

Groetjes uit Engeland.

1. JAN EN JOKE VAN DER LANS:
    4 juni 2018
    Leuk om het gelezen te hebben. Gelukkig heb je de eerste opdracht met Brian af kunnen werken. De tweede opdracht kan je alleen doen en is veel computer werk.
    Ook fijn is het dat met vertraging je ouders en Sven langs is geweest. Hopelijk zal er door de duur van de tijd , dat je daar de dingen en de weg steeds beter leert kennen. Groetjes Op en Oma.
  2. JAN EN JOKE VAN DER LANS:
    4 juni 2018
    Ik bewonder de manier hoe je het redactioneel en met opbouw verwoord.
    Daar kan ik nog wat van leren. Maar ja je kan niet overal goed in zijn.

Gr Opa.