Eerste stageweek

22 mei 2018 - Enfield Town, Verenigd Koninkrijk

De eerste stageweek.

Zondag 13 mei het is zover de buitenlandse stage gaat dan echt beginnen. Brian en ik hadden om kwart voor vijf afgesproken op het vliegveld. Na wat vertraging gingen wij rond 20:15 de lucht in. Het was ongeveer 45 min vliegen dus vanwege het tijdsverschil kwamen wij rond kwart 20:00 aan op het vliegveld van Luton waar wij werden ontvangen door een van de medewerkers van Van Vliet. Alleen het echte avontuur begon pas toen wij in het huis kwamen, de stroom die uitviel, de vaatwasser die het niet deed, oude stopcontacten en voor de jeugd altijd belangrijk geen wifi.  Dat mocht de pret niet bederven dachten wij en hadden er nog steeds super veel zin in!

Maandagmorgen rond een uurtje of 8 s’ ochtends werden wij opgehaald om kennis te maken op het bedrijf (Van Vliet cash en Carry).  Later op de ochtend nam Myrick (werknemer van het bedrijf) ons mee naar het vliegveld Southend om een lading rozen op te halen vanuit Kenia. Na de lading opgehaald te hebben reden we terug naar het bedrijf en zat onze eerste dag er alweer op rond een uurtje of 14:00. Op het moment dat wij thuiskwamen liepen we het huis door om te kijken wat doet het niet en wel en hebben toen contact opgenomen met het bedrijf in Nederland en hier in Enfield met de vraag kan het geregeld worden. Zij snapten ook dat het geregeld moest worden en dat deden ze ook gelijk. Het moment dat dat geregeld was aten we wat en gingen gelijk naar bed omdat de wekker de volgende dag om 2:00 s’ ochtends alweer ging. De reden daarvoor was omdat het bedrijf om 2:45 start dus wij met ons goede gedrag dan natuurlijk ook.

Dinsdag hebben wij toot in de loop van ochtend mee gedraaid met de productie daarna om een uur of 11:00 moesten wij naar Danielle die de opdrachten voor de stage voor ons had en door moest geven van onze stagebegeleider die een weekje op vakantie was. Onze eerste opdracht is een brochure maken van de producten in de Cash en Carry. Daar zijn we voorlopig nog wel mee bezig. We vinden het een leuke en leerzame opdracht om te doen zo leren we de producten kennen van het bedrijf en leren we hoe we met de systemen op het bedrijf moeten werken. De rest van de week hebben wij aan deze opdracht gewerkt en zijn wij elke ochtend 5:00 s’ ochtends begonnen en eindigde wij onze dag rond 15:00 s’ middags.

Ons huis is dicht bij een treinstation waardoor we eigenlijk in elk stadje kunnen komen daarom gingen we op pad om te kijken wat is er te doen. Zo kwamen wij in het stadje Enfield Chase  (2 haltes verder met de trein) een leuk en levendig stadje waar je van alles kan doen en kopen daarom deden wij daar ook onze boodschappen gelijk. Zo vlogen de doordeweekse dagen voorbij en toen was het weekend en dachten we hoe gaan we de dagen nu besteden. Het leek ons leuk om naar London te gaan en zo doende eerst s’ ochtends nog een paar uurtjes gewerkt en toen de trein gepakt richting London. Die dag was ook de trouwerij van Harry en Meghan dus het was lekker druk in London, helaas waren wij te laat om het te zien maar helaas niks aan te doen. Na een leuke dag London gingen we weer naar ons huis.

Zondag, nadat we lekker hadden uitgeslapen, gingen we richting Enfield Chase. Ze hadden ons verteld dat daar een sportschool was, dus gingen wij daar een bezoekje brengen om te kijken of het wat is voor ons. Het zag er allemaal goed uit en hebben toen gelijk een abonnement afgesloten voor 1 maand. En zo vloog de eerste week voorbij en dachten we dit gaat een super stagetijd worden.

Groetjes uit Enfield

1. JAN EN JOKE VAN DER LANS:
    22 mei 2018
    Leuk om jullie verhaal te lezen en tevens een goede inzicht waar jullie mee bezig zijn. Ik begrijp dat jullie ook inmiddels een fiets hebben en de data verhoogt is om ook via sociale media in contact te blijven.
    Gr Opa en Oma van der Lans
  2. Marie-Anne:
    22 mei 2018
    Hi Kev! Goed te lezen dat jullie je draai daar een beetje gevonden hebben en de eerste aanloopprobleempjes verholpen zijn. Wij wensen jullie nog heel veel succes en natuurlijk plezier daar!
  3. Wietske:
    22 mei 2018
    Kevin, fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van wat jullie beleven in Londen en omgeving. Super dat jullie zoveel ondernemen!!
  4. Nicolle Drost:
    23 mei 2018
    Ha Kevin, wat bijzonder dat je al in Londen was! Gave stad he? Je kan prachtig theater zien daar! Geniet van het leven in Engeland. Ben benieuwd naar de opdrachten die je kan doen binnen het bedrijf!!
  5. Annemieke:
    28 mei 2018
    Hi Kevin, leuk om de acties te volgen! Londen is een hele goeie 'hang out' :-) Vergeet niet de 'gratis musea' zoals de British museum met de enorme aan oudheden van over de hele wereld, moet je geweest zijn ;-)
    Benieuwd naar de volgende avonturen!